week 37

4 dagen lekker weg met de camper samen met mijn zus en een vriend.

Een vriend van mijn zus is bij haar op vakantie geweest. Hij wilde graag wat van de omgeving zien en dat hebben we samen met de camper gedaan. De temperaturen waren heerlijk rond de 25° overdag en zwoele avonden.
Nadat ik ze had opgehaald zijn we naar Collonges la Rouge gereden en hebben daar op een camperplaats overnacht.
Het is een prachtig klein vestingstadje gebouwd van rode stenen uit de omgeving. Er zijn winkeltjes en restaurants en leuke plekjes om even te zitten. Omdat mijn zus moe was, heb ik daar met die vriend, die ik ook goed ken, rondgelopen, winkeltjes bekeken en een biertje gedronken. Toen wij bij de camper terugkwamen was mijn zus ook weer opgeknapt.
Na een maaltijd en een gezellige avond zijn we gaan slapen.
De volgende dag zijn we naar de grotten van Padirac gereden. Het eerste stuk in de grotten ga je met een bootje en daarna is er een route door verschillende kamers en op verschillende hoogtes. Aan het begin krijg je een koptelefoon zodat je de gehele route uitleg krijgt over hoe ze de grotten hebben ontdekt in je eigen taal. De terugweg is ook weer in een bootje. Een genot om daar rond te lopen. Bij de camper hebben we aan een picknicktafel ons broodje gegeten en daarna zijn we vertrokken naar een camping vlakbij. Aangezien ik geen zonnepaneel op de camper heb kan ik de koelkast niet koel houden. Op de camping hebben we de hele nacht stroom op de camper gehad en kon de koelkast weer aan. 1 dag zonder stroom wil nog wel maar niet langer. We hebben 's avonds een biertje aan de bar gedronken.
De volgende morgen na een heerlijk ontbijt zijn we naar het stadje Rocamadour gereden. Dat stadje is tegen een berg aangeplakt. Bijna alle gebouwen zijn gerestaureerd en het is helemaal op het toerisme gericht. Leuke winkeltjes en gelegenheden om wat te eten en te drinken. Midden in het dorp staat een kerk en een klooster tegen de berg aan geplakt. Heel erg mooi en indrukwekkend. Vanaf de camper zijn we naar beneden gelopen naar het stadje en vanaf beneden zijn we met een lift/gondel naar boven gegaan. Onze volgende stop zou op een camping in de buurt van Beaulieu Sur Dordogne zijn. Die konden we helaas niet vinden en besloten we om door te rijden weer naar Collonges la Rouge om daar te overnachten. Nadat we daar nog even hebben rondgelopen en gedronken, hebben we bij de camper gegeten en nog een heerlijke avond buiten gezeten. De volgende dag hebben we op de terugweg nog boodschappen gedaan en een stukje verderop aan een meertje gegeten. Aan het eind van de dag waren we weer thuis.
We hebben een paar heerlijke dagen samen gehad.