week 18 en 19

Week 18 en 19
Het weer is zeer wisselvallig geweest, warm en zonnig, bewolkt en fris met af en toe een bui.
Dinsdag 1 mei is er een grote braderie in Neuvic geweest. Le Coq et Le Peche. Er is dan in een tent een hanen show / tentoonstelling. De hanen komen uit de weide omgeving. En er worden prijzen uitgereikt voor de mooiste haan. Van de hanenveren worden vishaakjes gemaakt die op vliegen lijken en die worden gebruikt bij het vliegvissen. Gelukkig is het die dag droog geweest en waren er vele bezoekers.
Woensdag 2 mei ben ik samen met een vriendin op vakantie gegaan met de camper. Ons doel was Albi en daarna zouden we wel verder zien waar heen zouden gaan. Het voordeel van een camper is dat je een hotel aan boord hebt. Je hebt een keuken, toilet en bed aan boord. De eerste dag hebben we 140 km gereden en hebben we overnacht op een camperplaats bij Entraygues sur Truyère. Bij dit plaatsje komt de rivier de Truyère in de rivier de Lot. Ik heb die nacht voor het eerst een nachtegaal horen zingen. Wat zingt die vogel mooi. Na een ontbijt buiten in de zon zijn we verder gegaan. Op een rotonde bij Rodez zag mijn vriendin een Action winkel. Die winkels zijn er nog niet veel in Frankrijk.
Dus wij die winkel in en hebben er heerlijk gewinkeld. In de boulangerie ernaast hebben we ook nog een lekker broodje gekocht en opgegeten. Vervolgens zijn we doorgereden naar Noucelle en hebben daar de nacht doorgebracht op een camping. Zodat we 's nachts de elektrische kachel konden gebruiken. Vrijdag hebben we in Albi rondgelopen en een hele grote Abdij bekeken. Zeer indrukwekkend. Daar besloten we om de volgende dag door te rijden naar de oude stad Carcassonne in het Catharen gebied. Je waant je daar even weer in de Middeleeuwen. Druk maar zeer indrukwekkend.
Onder het middageten besloten we om de volgende dag door te rijden naar de Middellandse zee. Na een overnachting net buiten Carcassonne op een camping in Trebes aan de Aude, zijn we de volgende dag naar de Middellandse Zee gereden. Op een camperplaats 500 meter vanaf de zee vonden we een mooie plaats om te staan. Het was daar zo heerlijk dat we besloten om er 2 dagen te blijven. Zon, Zee en een mooie plek. Wat wil een mens nog meer. Dinsdagmorgen zijn we weer richting huis gereden via een andere route. Ik wilde graag het viaduct van Millau zien. Dat is een viaduct over de Tarn vallei. Het viaduct is lang 2460 meter, met pilaren van 343 meter hoogte. Indrukwekkend om te zien. Helaas was het wat bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken. Na wat foto's maken en een pauze zijn we verder gereden naar Entrayggues sur Truyère waar we ook onze eerste overnachting hebben gehad. 's Avonds hebben we in het stadje een biertje gedronken en een heerlijke warme maaltijd genuttigd. Na weer een nacht met nachtegaal gezang zijn we woensdagmiddag weer thuis aangekomen.
Uitgerust en relaxt werden we hartelijk verwelkomt door de vrienden die thuis waren gebleven.
In die week dat ik op vakantie was heeft die vriend van mij een aantal klussen afgemaakt waar hij goed in is. Ook heeft hij de stelling voor mijn huis afgebroken en opnieuw opgebouwd naast het vakantie i.v.m. een reparatie aan de schoorsteen. En de boom die deze winter op mijn auto is gevallen had hij ook opgeruimd.
Nu de stelling weg is is mijn huis nu weer volledig zichtbaar na de verbouwing van vorig jaar. Wat is dat mooi geworden.
Donderdag boven op de stelling na controle van de schoorsteen, besloten we om de dennenbomen, die voor aan de oprit staan, te kappen. Hij zagen en ik sjouwen met de takken. De bomen vielen op de weg dus moesten we alles zo snel mogelijk wegzagen en opruimen. Aan het eind van de dag moe en voldaan was de weg weer vrij. Jeetje wat geeft dat een licht en zicht ruimte. Mooi man!